Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Książki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.gminaksiazki.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • W części filmów nie ma napisów;

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Roberta Wilczyńskiego — mejlowo informatyk@gminaksiazki.pl lub telefonicznie 56 68 88 167.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Książki znajduje się przy ul. Bankowej 4 w Książkach.

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Bankowej.

Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego.

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Budynek Urzędu Gminy jest budynkiem dwukondygnacyjnym. Dostęp na piętro możliwy jest tylko schodami. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy ani podnośników.

W budynku znajdują się trzy toalety zlokalizowanie na piętrach. Nie są one dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie Brajla oraz oznaczenia kontrastowe lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W wybranych biurach znajdują się przenośne pętle indukcyjne.

Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Usługa tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.

Prosimy skontaktuj się z nami 3 dni przed planowaną wizytą w Urzędzie:

  • telefonicznie, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 56 6888167
  • mailowo pod adresem sekretariat@gminaksiazki.pl
  • za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej – www.epuap.gov.pl – adres skrytki: /fo9lrk9657/SkrytkaESP
  • listownie wysyłając na adres: Urząd Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki
  • lub dostarczyć osobiście do sekretariatu Urzędu biuro numer 2 (parter)

Zgłoszenie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko oraz adres zamieszkania osoby zainteresowanej;
  • propozycję terminu;
  • krótkie określenie sprawy;
  • kontakt zwrotny, na który prześlemy informację z potwierdzeniem spotkania.

Informacje dodatkowe

  • Każda osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo złożyć wniosek o kontakt z Urzędem Gminy w formie określonej w tym wniosku.
  • Każda osoba ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu dostępności architektonicznej ma zapewnione wsparcie pracownika Urzędu Gminy.
  • Obsługa interesantów, dla których dostęp na piętra budynku z uwagi na barierę architektoniczną jest niemożliwy bądź utrudniony odbywa się w biurze numer 6 znajdującym się po lewej stronie bezpośrednio przy wejściu do budynku Urzędu.
  • Każda osoba ze szczególnymi potrzebami oraz jej opiekunowie bądź rodzina ma prawo zgłosić uwagi, opinie i sugestie dotyczące problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub infromacyjno-komunikacyjenej z jakimi zmagają się podczas kontaktu z Urzędem Gminy.

Zgłoszenie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej;
  • wskazanie problemu z jakim osoba zgłaszająca się zmaga podczas kontaktu z Urzędem;
  • proponowany sposób rozwiązania problemu satysfakcjonujący zgłaszającego.

Zgłoszenie można złożyć:

  • osobiście podczas wizyty w Urzędzie;
  • za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej – www.epuap.gov.pl – adres skrytki: /fo9lrk9657/SkrytkaESP
  • telefonicznie pod numerem telefonu: 56 6888167 wew. 38;
  • mailowo pod adresem e-mail: sekretariat@gminaksiazki.pl;
  • listownie na adres: Urząd Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki.