Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.gminaksiazki.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W części filmów nie ma napisów;
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.
- Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Roberta Wilczyńskiego — mejlowo informatyk@gminaksiazki.pl lub telefonicznie 56 68 88 167.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Krzysztof Zieliński — Wójt Gminy Książki,
- Adres: ul. Bankowa 4, 87-222 Książki,
- mejl: sekretariat@gminaksiazki.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy Książki znajduje się przy ul. Bankowej 4 w Książkach.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Bankowej.
Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Budynek Urzędu Gminy jest budynkiem dwukondygnacyjnym. Dostęp na piętro możliwy jest tylko schodami. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy ani podnośników.
W budynku znajdują się trzy toalety zlokalizowanie na piętrach. Nie są one dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie Brajla oraz oznaczenia kontrastowe lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W wybranych biurach znajdują się przenośne pętle indukcyjne.
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego. Usługa tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
Prosimy skontaktuj się z nami 3 dni przed planowaną wizytą w Urzędzie:
- telefonicznie, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 56 6888167
- mailowo pod adresem sekretariat@gminaksiazki.pl
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej – www.epuap.gov.pl – adres skrytki: /fo9lrk9657/SkrytkaESP
- listownie wysyłając na adres: Urząd Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki
- lub dostarczyć osobiście do sekretariatu Urzędu biuro numer 2 (parter)
Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko oraz adres zamieszkania osoby zainteresowanej;
- propozycję terminu;
- krótkie określenie sprawy;
- kontakt zwrotny, na który prześlemy informację z potwierdzeniem spotkania.
Informacje dodatkowe
- Każda osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo złożyć wniosek o kontakt z Urzędem Gminy w formie określonej w tym wniosku.
- Każda osoba ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu dostępności architektonicznej ma zapewnione wsparcie pracownika Urzędu Gminy.
- Obsługa interesantów, dla których dostęp na piętra budynku z uwagi na barierę architektoniczną jest niemożliwy bądź utrudniony odbywa się w biurze numer 6 znajdującym się po lewej stronie bezpośrednio przy wejściu do budynku Urzędu.
- Każda osoba ze szczególnymi potrzebami oraz jej opiekunowie bądź rodzina ma prawo zgłosić uwagi, opinie i sugestie dotyczące problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub infromacyjno-komunikacyjenej z jakimi zmagają się podczas kontaktu z Urzędem Gminy.
Zgłoszenie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej;
- wskazanie problemu z jakim osoba zgłaszająca się zmaga podczas kontaktu z Urzędem;
- proponowany sposób rozwiązania problemu satysfakcjonujący zgłaszającego.
Zgłoszenie można złożyć:
- osobiście podczas wizyty w Urzędzie;
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej – www.epuap.gov.pl – adres skrytki: /fo9lrk9657/SkrytkaESP
- telefonicznie pod numerem telefonu: 56 6888167 wew. 38;
- mailowo pod adresem e-mail: sekretariat@gminaksiazki.pl;
- listownie na adres: Urząd Gminy Książki, ul. Bankowa 4, 87-222 Książki.